28 Temmuz 2009 Salı

Objektif olmaya çalışıyorum...

Cuma günü Ankara'ya gideceğimiz için-gündüz iş, gece de düğün - Rüya'yı sabahtan bakıcısına bıraktım,
- Eğer mızmızlık yapmaz durursa gece uykusunu bölmeyelim, sabah gelir alırım, ama eğer durmazsa saat kaç olursa olsun ara beni, gelir alırım kızımı dedim tamam dedi.
Uyuyana kadar belki 20 defa aramışımdır "nasıl" diye,
Oynuyor, keyfi yerinde dedi her seferinde,
Gece 12 de de uyumuş Rüyacık.
Bizde gece 12 de kalktık düğünden, arabayı ben kullandım Eskişehire kadar, eve geldiğimizde saat 3' tü, makyaj temizleme, şu bu derken yatmam saat 4'ü buldu.
İlk defa Rüyasız uyudum evimde,
2 saat sonra uyandım saat:6:00
Biraz daha uyuyayım dedim,
Saat: 09:00
Hala uyanmadımı diye mesaj attım,çaldırdı beni aradım,
Şimdi uyandı dedi,
Geliyorum dedim,
Sarıldı boynuma kocaman..
Biraz oturdum bende,
hadi hazırlanda gidelim dedim,
- Ben bugün gelmeyeyim,
- Neden????!!!
- E Rüyayla birlikte yattım, saat başı kalktım uyuyomu diye baktım,
- Türkan Abla, Rüya uyanmaz ki gece zırt pırt,
- yok uyanmadı hiç, ama ben yine de saat başı kalktım, kafam kazan gibi oldu,
Benim şalterler bir attı, evde kızıyla oğlu vardı gözüm görmedi tabi,
kaptım Rüyayı, çantalarını hızla çıktım evinden,arabaya koydum, peşimden geldi,
bana görgü dersi falan vermeye bile yeltendi, sesimi yükselttim,kızdım...
Geldi benimle, 1 saat durup döndü evine...O kadar lafa rağmen...
..Sen önceden bana söyleseydin bakarım ama cumartesi gelmem diye ben başka bir hal çaresine bakardım,
.. senin 13 ay boyunca hiç gece uykusuz geldiğin olmadı mı kaldı ki mütemadiyen ayy bu gece hiç uyuyamadım diyen birisi...
Muhtaç mıyım, gebe miyim sana değilim...
o öyle sandığı için 13 ay boyunca oynattı beni parmağında, piyasanın çok çok üzerinde aldığı paraya rağmen...
Kızıma bakıyor diye yuttum yuttum...Ama taştım...Bugün gönderiyorum seni...
Şükürler olsun.....

17 yorum:

aysencifci dedi ki...

Çalışan annenin kabusu, bakıcılar..
O kadar zor ki! Sırf kuzularımızı hatırına susuyoruz, sanki onlar işveren biz işçi gibi davranıyoruz ama bizim insanımız maalesef insan gibi muameleden anlamıyor..
Elif'cim, hiç üzülme, bir de bakacaksın ki eskisinin kat be kat iyisi çıkacak karşına..
Öpüyoruz seni ve Rüya'yı.

ELİF dedi ki...

aysenciğim, ben fazla insan muamelesi yaptığım için kadın şimdi tepemde oturuyor, günlerdir karardım resmen...

füsfüs dedi ki...

canım çok haklısın inan
çocuğumuzu emanet ediyoruz diye hep el üstünde tutuyoruz, tek laf söyleyemiyoruz
ama bazıları kıymet bilmiyor yazık ki
inşallah daha memnun kalacağın birini bulursun

ELİF dedi ki...

füsuncuğum, bana akıl falan veriyo kadın, her söylediğim işe bir laf, benden daha işveren anlayacağın...buldum birini,deneyeceğiz bakalım...

zeynep dedi ki...

13 aydır baktığı bebeğin geceleri uyanmadan uyuduğunu bilebilecek durumda olmasına rağmen söylediği mazeret işgüzarlıktan başka bir şey değil. işgüzarlık değilse şayet koca bir yalan.

ELİF dedi ki...

zeynepciğim,hay ağzın bal yesin ya...

Tarkanın Annesi dedi ki...

vallaha hayırlısı olsun sizin için bakıcı işi gerçekten büyük bir karadelik birden seni yutabiliyor.Umarım yeni gelecek bayanla iyi anlaşır Rüyacık.

ELİF dedi ki...

Bende öyle umuyorum Sibelciğim...

Deniz dedi ki...

hayırlısı olsun Elifcim,Allah iyi insanlar çıkarsın karşınıza (çıkarmıştır) inşallah

ELİF dedi ki...

Denizciğim, hayırlısı demekten başka çare gelmiyo zaten insanın elinden...

Güneş Akay dedi ki...

Elifciğim keşke sakin kafayla bir tartsaydın, rüya 13 aydır çok alışmıştır, bundan sonra daha zor olmasın, hep gelen gideni aratır ya. Öpüyorum sizi, inşallah en iyisi olur rüya için.

ELİF dedi ki...

Güneşciğim bu yeni bir konu değil ki, sadece son damlaydı bu...

ZeyNes dedi ki...

Eminim bu noktaya gelinceye kadar sabretmen gereken çok şey olmuştur.Çalışan anne için en zor durumlardan biri çünkü bakıcı değiştirmek!Umarım senin içine sinen,Rüya'nın kalbini fethedebilecek düzgün birisi çıkar karşınıza...

Sen Gelince dedi ki...

Eminim en doğru kararı vermişsindir Elif'cim... Ve umarım yeni bakıcınız gönlüne göre biri çıkar, Rüya kızla çok iyi anlaşır... Göz göre göre sırf muhtaç olduğun için bir şeylere katlanmak kolay değil tabii...

ELİF dedi ki...

Zeynes, teşekkür ederim,sabrettim gerçekten, ama yenisine alıştırmak çok sancılı geçecek sanırım..

Özlemciğim, desteğinize ihtiyacım var sanırım...

Adsız dedi ki...

Merhaba benim de 3.5 yaşında bir oğlum var ve bakıcımız doğduğu günden beri bizimle. 6 aylıkken ben işe dönmek zorunda kaldım. Bakıcı oğlumu çok seviyor, temiz ve iyi bakıyor, bu konuda şüphem yok. Oğlum da onunla çok mutlu. Ama burada okuduklarım gibi aynen bizimki de kendi başına iş yapıyor çoğu zaman. Bazen bana akıl vermeye kalkıyor. Sölediklerim bir kulağından girip diğerinden çıkıyor. Bir de bana cevap veriyor. Bunu yedirmeyeceksin dediğim şeyleri çocuğun elinde gördüğüm oluyor. Ama dedğim gibi canına zarar gelmeyeceği konusunda ve dürüstlüğüne güvenim sonsuz. Çocuğumu gerçekten ama gerçekten çok seviyor. Şimdi ikinci bebeğimi bekliyorum. Doğum iznine çıkacağım için bu bir fırsat deyip bakıcı değiştirsem mi, yoksa oğlumu gayet iyi büyüttü, boşver diğer detayları deyip sabır mı etsem ikinciy büyütmesi için bilemiyorum. Ama gerçekten kafayı yiycem artık. Yorumlarınızı yazarsanız sevinirim.

ELİF dedi ki...

Adsız merhaba,
Şimdi ben sana ne desem bilemiyorum ki aslında, etkileyip yanlış şeyler söylemekte istemem; ben kendi durumumu anlatayım, biz eski bakıcıyla çok yüzgöz olmuştuk,Rüyaya iyi bakıyordu ama benim sinirlerimi çok bozuyordu,defalarca konuştum ama nato kafa nato mermerdi.Hep korktum değiştirirsem kızımın psikolojisini bozar mıyım,yenisine alışabilir mi diye.Ben çocuğumun yanında kadınla tartışıyordum şimdi düşününce o durum onun için daha kötü aslında.Bugün zaten bu bakıcı konusunu yazacaktım ben.Yenisine alıştı mı diye sorarsan , evet alıştı alışması tam bir ay sürdü tam da alıştı denemez ama alıştı.Şöyle bir tavsiyede bulunsam; oğlun artık büyümüş onu kreşe göndersen de yani bebeğin için yeni bir bakıcı bulsan...Ha eğer çocuğumu kreşe gönderirsem yeni bebekten sonra psikolojisini bozmaktan korkuyorsan da bu kadınla enine boyuna konuşmanı tavsiye ederim.