17 Temmuz 2009 Cuma

Diş..

Dün, kendinden 4-5 yaş büyük arkadaşıyla beni hiç bunaltmadan oynadı,
bende arkadaşımla rahat rahat oturdum ve sohbet edebildim, ne mutlu bana:))
Benim dünden beri asıl sorunum rüyacığımın dişleri; rengi koyu bir renge büründü, hiç baktırmaz ki dişlerine, şımarırken arkaya yatar,bende o bahaneyle inceledim; dişlerinin arkaları kararmış, çürük müdür nedir?? ne zaman başlar çocuklarda diş bakımı,bildiğim kadarıyla 2 yaşında başlanıyo.Evet doktorumuzu arasak iyi olacak sanırım.....


15 yorum:

xxx dedi ki...

çürük değildir ya.. demir damlası veya şurubu kullanıyor musunuz ? bunlatr dişlerde boyanmaya bazen lekelenmelere sebep olur. pas gibi.. belki ondandır.

Çınar dedi ki...

Uzatacağım elimi resme mıncıklıyacağım şimdi o tombiş yanakları.

Canım, çok antibiotik kullanmış mıydı Rüyacık. Dişler o nedenle de koyulaşabiliyor. Doktoruna danışın bence.

Önemli olmadığını umarım.

Sevgiler

ELİF dedi ki...

esracığım minadex ve zinkomega diye bi balık yağı varya onu kullanıyorum ha bi de immunex gibi bi ismi olan doktorumuzun verdiği bağışıklığı arttırıcı bi şurup kullanıyorum; evet bak ondan olabilir,koyu bişi çünkü..
çınar, 2 hafta falan önce iğne antibiyotik kullandı.danışıcam doktoruma evet..çok sağolun..

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

hayatım endişelenecek bişey yok... ama bize 6 aydan itibaren diş bakımına başlamamız gerektiğini söyledi doktorumuz. benimkinin 8 dişi var ve onları fırçalamaya başladı bile :))

Deniz dedi ki...

buncacık şeylerin dişlerini nasıl fırçalıycaz biz ya?

ELİF dedi ki...

nasıl yani macunla mı fırçalıyosunuz???
denizciğim hayatta benim cadınınkini fırçalayamam ben,yer beni:))

zeynep dedi ki...

elif, demir damlası yapmış galiba, zaten bir yaşından sonra kesiliyor dişlerden dolayı demir. bizim düşük diye kullanıyoruz tabi. macunsuz eline ıslak tülbent geçirip dişlerini gıdıklar gibi temizleyebilirsin.

ELİF dedi ki...

zeynepciğim demir damlasını bırakalı çok oldu, sanırım şu bağışıklık şurubundan dolayı, aslında ben ona fırça almıştım,yumuşacık,akşam ben bu işin icabına bakıcam:)))

Güneş dedi ki...

Macun için çok erken, bende tülbent yada gazlı bezi ıslatıp damaklarına masaj yapıyorum sadece.

ELİF dedi ki...

güneşcim macunu düşünmedim bile, hiç ağzına elimi değdirmez bile o..

zeynep dedi ki...

elif, mail attım sana.

defneyleyasamak dedi ki...

elif , lekedir o, gazlı bezi parmagına dola ve üzerinde masaj yapar gibi yuvarlak hareketlerle sil, cıkacaktır. pedodontist bize öyle yaptı, acıldı rengi.

ELİF dedi ki...

tamam yapıyorum akşama:))

Volvox dedi ki...

Çürük olmasa gerek,şekerden falandır sanırım.

ELİF dedi ki...

3pas1gol şaşırdım ziyaretine sağol,ama çürük değil,bitkisel şuruplardan sanırım...