9 Mart 2010 Salı

Dün hava soğuktu, yazamadım....



Benim havamın yerinde olması için, birçok etken birarada olmalı galiba...
Rüya hasta olmamalı ilk evvela, hava bahar tadında olmalı, evet belli bi yaştan sonra insan daha takmaz oluyor ama farkındalıkları da artıyor, o yüzden motive edenleri çok olmalı...

Herneyse, minişimin halsizliği, yemek yememesi bağırsaklarındaki rahatsızlıktanmış, patates, lapa pilav,ayran, yoğurt ve bunlara eşlik eden bağırsak düzenleyici ilaçlarla da olsa yine de çok gezdik bu haftasonu...

Yemek yemesi için yapmadığım maskaralık kalmadı, suratımıza etiketler yapıştırdık, benimkini görseydiniz, sadece gözlerim görünüyordu...

Konuşmalarına bayılıyorum, herkes kendi çocuğunun ilk konuşmalarına bayılıyordur...Önceden çocuğunun her yaptığını, her konuştuğunu anlatan ve bundan acayip gurur duyan insanlara ne gözle bakıyordum hatırlamıyorum, sanırım, ne var ki bunda her çocuk yapıyor bunları diyorumdur herhalde, amaaa durum o kadar basit değilmiş işte, bu, insana en fazla haz veren şeymiş, bir de herkesin hayran olmasını beklemek diye birşey varmış, elde değilmiş....

Ne kadar çok; düşmek üzereyken; ah düşememm..derse, hadi derse, yemem derken kafasını çevirip, gözünü kapatırsa, şımarık bir suratla defalarca anne derse, ben o kadar çok allahım sen ne kadar tatlı bir çocuksun diyorum, tek benimki sanıyorum, onu anka sanıyorum, eşsiz sanıyorum..Anneliğin bencilliği böyle birşey sanırım...
Sonra; aklıma gelen tanıdığım tüm anneleri film şeridi gibi kafamdan geçiriyorum ve o da benim gibi seviyor, benim gibi hissediyor, ne kadar çok seviyordur yavrusunu, benim gibi diyorum. Aynı şeyleri hissettiğimizi bildiğimden seviyorum anne olanları ben, hiç tanımadıklarımı bile "anne" oldukları için sevebilirim...

Aylardır aradığım "Anne İş' te" adlı kitabı buldum nihayet, kitapçı var diye cevap verdiğinde şaşırdım resmen, başladım okumaya , hatta yarıladım bile...

Yok yok havalar biraz düzelsin gitmem lazım İstanbul'a, hatta çocukluğumun, gençliğimin mekanı Bakırköy'e, şöyle bir inmeliyim Ebuzziya'dan sahile....Belki bir Taksim bile yaparım...



Sabahları hiç ağlamıyor arkamdan artık, el sallıyor, kitapta yazıyor- anne çocuğunu bakıcısından bile kıskanır- diye...Vallahi hiç kıskanmıyorum, gözüm arkada değil, ben bunun aylar sonra tadını çıkarıyorum...

17 yorum:

Sibelbek dedi ki...

kuzummm benimmm. nazar mı değdi annesi acep? boncuk gözlerinden öperim de doyamam ben ona. güçlü bizim kızımız, çabucak iyileşektir annesi, üzülme sen...
vallahi ben de, görmemişin oğlu olmuş modundayım Elif, al beni, vur sana... o kadar yani :)))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

RABBİM nazarlardan korusun onu MAŞALLAH ay yüzlü..

Hilal dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun Elif, umarım minik melek bir an önce iyi olur
o kitabı ben de cuma günü aldım, elimdeki kitabı bitirip hemen başlayacağım kısmetse..
bu arada aylar sonra tadını çıkarıyor olduğun çalışmaya başlaman mı? bu aralar işi bırakma düşüncesindeyken çalışan annelerden böyle fikirlerini alıyorum da :)

YENİ BİR HİKAYE BAŞLANGICI dedi ki...

tez zamanda iyileşin zeytin gözlü tamam mı .allah neşenizi eksiltmesin

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

çok geçmiş olsun

Deniz dedi ki...

sen komiksin, kızın da komik:))) çok tatlısınız

Adsız dedi ki...

Çok geçmişler olsun..Çok şeker bu cimcime çookk..maaşallah..

Mlke_Btkn dedi ki...

Önemli olan gözünün arkada kalmaması zaten, neyse ki sonunda için raharr ;)

geçmişler ola tekrar...

Sen Gelince dedi ki...

Elif'cim geçmiş olsun... Sabah da görmeyince bir şey arayacaktım nerdeyse:) Alıştırdın bizi her gün okumaya... Bu arada bayıldım etiketli suratına:)

Ömer Tuna dedi ki...

hiç ama hiç ağlamasın.
aynı aynı duyguları binlerce anne paylaşıyoruz ama her zaman benim oğlum- kızım daha güzel daha sevimli oluyor:))

füsfüs dedi ki...

çok geçmiş olsun etiketli kuzuma
ne manyak anneleriz değil mi hepimiz, ben de gittiğim her yerde 1-2 yaş arası bebeği olan kadınları arar ve de bulur oldum:)

elif-kayra dedi ki...

rüya da negüzel durmuş o etiketler ile benim oğlum olsa tutmaz,sevindim senin adına gözün arkada kalmıyordur ama üzgünüm bir süre sonra yine başlıyorlar ditttmeem :)demelere tadını çıkar arkadaşım :

sessiz kelimeler dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun işallah biran önce iyi olur elifciğim . ben yenyim aranızda desteğinizi bekliyorum yorumsuz sıkıcı oluyor.sayğılarımla.

xxx dedi ki...

bakıcı işinde içinin rahat olmasına çok sevindim. İnsanın gözünün arkada kalmadan işe gidebilmesi çok önemli. gelirsen bakırköye haber ver mutlak.. meşhur çıtır simit ile çay ikilemesi yaparız.kızları tanıştırırız..

burcu dedi ki...

çok geçmiş olsun en kısa zamanda umarım atlatırsınız.
bu kuzucuklar ne kadar yapışkanlı şey varsa bayılıyorlar değil mi?

Seren dedi ki...

Elif'cim bayıldım etiketli surata,sana da yakışmışlardı ya,koymamışsın fotoğrafını :)Hemen iyi olsun Rüyacık,çok geçmiş olsun

ELİF dedi ki...

Sibelim, değdi değdi nazar değdi kesin:))Nolcak bizim bu halimiz böyle:))

Sevilciğim, çok sağol:))

Hilal, yok ben zaten çalışıyordum da son zamanlarda bana el sallıyor,içim rahat gidiyorum, çalışmayı bırakmayı da düşünmüyorum:))

Hülyacığım,inşallah canım sağol.

Elçin, teşekkür ederim.

Denizciğim, siz de:))

Fatmacığım,çok teşekkür eder, Odili de öperim yanaklarından.

Melikeciğim, evet ya rahatım umarım bozulmaz.

Özlemciğim, yazmayınca ben de bi eksiklik hissediyorum zaten:))Alıştık mı ne:))

Esra, ne tuhaf bişi di mi bu annelik:)

Füsunum manyak az kalır bizim yanımızda:))

Elifciğim, tamam ben büyümeden tadını çıkarayım:))

Sessiz kelimeler,çok sağol, peki izliyorum seni:)

Esracığım,tamam canım söz:))

Burcuuu, hani fotolar nerde?:)

Serenciğim, çok yorgun gözüküyordum koymadım:))