3 Mart 2010 Çarşamba


Tchibo' da bebeğime özel teması var bu hafta, çarşamba ilk gün olduğu için, eve giderim, kaparım kızımı doğru yeni çoraplardan, doğumgünü süslerinden ve hoşuma gidenlerden almaya...
*
Babam İstanbul' a gitti, yaklaşık 2 hafta sonra çıkacak biyopsi sonuçlarımızın temiz çıkacağına dair en ufak bir şüphe yok kalbimde ve ona karşı söylemlerimde. Yanıltma lütfen!!
*
Soyunma odasındaki merdivene sürekli tırmanır durumdadır benim mercimek, dünden beri ağzında; "A düşemem" lafı. Öyle hoşuma gidiyor ki, anlıyor durumumu ya o yüzden sürekli söylüyor.
*
Akşam yatmaya gittiğimizde sırayla herkesi soruyor; Baba, dede, anne, Rüya? hepsine sırayla uyuyor diye cevap veriyorum, hııı diyor:))
*
Akşamları onunla birlikte uyuyakalmaktan bazen hiç hoşlanmıyorum, tıpkı dün akşam olduğu gibi, Çamlıbağ Merlot yarım kaldı sırf bu yüzden...Bedenim mi yorulan, beynim mi? 2 gündür ikisi de sanırım.
*
Benim kızım yalnız büyüdü, en iyi arkadaşı, tek dostu bendim hep. Bu yüzden mi elinden oyuncağı alındığında, benim gözlerimin içine bakması? ya da huyunun iyi niyetli olacağından mı? yoksa benim şimdiye kadar hep müdahale etmemden mi? Şu sıralar bunun sorgusundayım, halledicem, yakındır elinden oyuncağını alanın gözlerinin içine bakması ve birlikte oynanabileceğini öğrenmesi....Kendi insiyatifiyle çözümlemesi....
Ya da ben alışmalı, kabullenmeliyim hayatta kalbinin kırılabileceğini...Ve bunun benim içimi ne denli acıtabileceğini.
Annelik, kurşun geçirmez çelikten kalkan oluşturabilmeyi çok istemekmiş, bunu yapamayacağımı bilip, en azından kendi kalkanını nasıl oluşturabileceğinin yöntemlerini ona en iyi şekilde nasıl öğretebileceğini düşünmekmiş.
Beni tanıyanlar sert, ters olduğumu söylerler, beni yakından tanıyanlar bilirler, kalp kırmaktan ne kadar korktuğumu... Damar meselesi belki de... İsterim ki hayatta, evet ve hayırlarını gönlünden geçtiği gibi kullanmasını...
Onun, şimdiki gibi mutlu, uyumlu, sevecen, paylaşımcı hallerinin hayatı boyunca devam etmesini, benim bu yaştan sonraki mutluluğumun, onun mutlu bir birey olmasına bağlı olduğunu bilmesini dilerim...
*
Haftada bir gün balık çorbası yapıyorum, babam talimat verdi haftada 2 güne çıkarılacakmış:))
-Çorba haricinde yediremiyorum balığı- takdir etti ya babam, insan ister istemez gururlanıyor, elimde değil:)))
*
Her annenin tek derdi çocuğuna iyi bakmak ve mutlu olmasını istemek, tarz öyle ya da böyle....

12 yorum:

Sibelbek dedi ki...

en üzüldüğüm nokta da bu Elif... yanlız büyüyor çocuklarımız. çok fazla arkadaşları yok etrafta ve bizler gibi sokaklarda koşturabilecekleri alanlar sınırlı... eskiden mi daha kolaydı herşey biz mi çok detaycı olduk? yuva zamanı gelsin de bücür arkadaş edinsin istiyorum...
bu arada ne kadar tatlı bir kadın olduğunu belirtmek istiyorum... Rüya bilecek hepsini, anayacak. göreceksin :)

ELİF dedi ki...

Sibelim düğüm düğüm oldu boğazım yorumunla.Melankolikte değilim bugün ama...nedense öyle oldum işte...Seviyorum seni, o köy bizim köyümüzdür şarkısı gibi, görmesem de:)))

Mlke_Btkn dedi ki...

Savulun uleeeeyynnn...

hani pozitif düşünce ;)

bende en çok dışarıda dayak yerse diye düşünüyorum hani erkek ya o bakımdan dövmesinler oğlumu, o da dövmesin hiç kimseyi istiyorum :(

yavv yuva kurun sizz, bende gelicemm Cybil sana ne hediye alimmm :D

muckks...
bizi de sevin..:(

turkuaz kıyılar dedi ki...

Elifcim ne güzel yazmışsın yine...
annelik çok güzel ama yüreği hep serçe gibi annelerin...başka bir duygu var mı ötesinde bilemiyorum ama kuzumun her gün yeni yeni hallerini görünce içim eriyor sanki, aynı sen gibi veya bir başka anne gibi...hepimizin derdi aynı aslında, mutlu ve kendine yetebilen çocuklar yetiştirip aynı zamanda onların mutluluğuyla mutlu olmak...Son cümlen ne kadar anlamlı, umarım okuyan annelerin hepsi aynı düşüncededir, tarz öyle yada böyle farketmez, hepimiz anneyiz, hepimizin amacı aynı...
Bu arada görmedim, sesini bile duymadım ama her okuduğumda sıcacık kalbin içime huzur veriyor...
sevgiler Koca gözlü prensesin annesi...

haticesural dedi ki...

Elif bana da geliyor her hafta mail, ben de netten sipariş veriyorum. :)

Sen Gelince dedi ki...

Ben de çoğu zaman aynı şeyi düşünüyorum... Artık babanne- dede yetmiyor... O yüzden tam günlü olmayan kreş arayışına başladım:) Ama kırılacaklar bir gün, ne kadar engelleyebiliriz ki bunu...

... Deli gibi döşemişim, sildim... Bir an kendi alanım gibi kullandığımı farkettim...

Baban için güzel haberler diliyorum bu arada:)

Adsız dedi ki...

Ne güzel yamışsın güzel yürekli kadın..Ne kadar acı veriyor bazı şeyler şimdiden bile..Bizde de durum farklı değil, annesi tek arkadaşı Odilin benim de o haliyle:)

elif ada dedi ki...

Elif, eminim baban için çok güzel haberler alacaksın ve bak gör ne yorgunluk kalacak ne sıkıntı. Cevremizdeki herkes için güçlü olmaya çalışıyoruz ama hep kendimizi ihmal ediyoruz sanki. Ne olur kendine dikkat et ve guzel prensesin yanaklarından op benim için

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ablam,şu iki yandan çıkmış tüy saçlara bayıldım. Garip bir şekilde çekmek istedi canım (sevmek babında :)). Balık çorbası yanında birde balık köfte dene bakalım (şimdi diyeceksin "gel de yap") kandırsam benim adamı düşeceğim yollara...

ELİF dedi ki...

Melikeee:))Hakikatten insanın oğlu olursa dayak yer diye düşünür, hiç düşünmemiştim:))

Özlemciğim, senin gönderdiğin şal da hergün işyerimde omuzlarımı ısıtıyor:))) Canım benim çok teşekkür ederim..Burası bir paylaşım platformu aslında kimsenin yarış içinde olma düşüncesi içinde olduğunu düşünmek bile istemiyorum.Çok sağol bu güzel yorumun için.

Haticeciğim, aldım gitti dün:))

Özlemciğim ya neden sildin? Burası senin alanın:))çok sağol canım.

Fatmacığım, çok sağol güzel sözlerin için.Keşke yakınlarda olsaydıkta arkadaşları çoğalsaydı miniklerimizin.

Umurcuğum, inşallah canım inşallah.Tabi ya bazen silkelenip kendimize de bakmamız lazım, hatırlattığın iyi oldu:))

Bengüm, bu balık köfteis de çok iyi fikir bak,teşekkür ederim.Kandır kandır, hatta bizimkilerin olduğu bi zamanda gelseniz çok curcunalı olur.

R. Berin Tuncel dedi ki...

Evet biraz şanssızlar galiba.Ama bir dolu da şansları var.Her şart ve koşulda mutluluğu ve huzuru yakalamaları umuduyla...

gözde dedi ki...

Ah Elifçim gözlerim doldu yine, hep dua ediyorum Eylül'e bakarken. "Allahım seni güzel insanlarla karşılaştırsın, hep mutlu ol annem diye".. Olmayacağını karşısına ne ler çıkabileceğini, kalbinin kırılacağını bilerek. Annelik çok fena birşey Elifçim çoookkk...