7 Mayıs 2010 Cuma

Kısa bir test...

Rüyadan 2 yaş büyük,evlerinin dibdibe olduğu bir çocuğun oyuncaklarını ona vermemesi ve her iki tarafın zırıl zırıl ağlaması karşısında ne yapmalı?
A- Büyük çocuğa anlatılmalı; paylaşmak, diğerinin küçük olduğu, onun oyuncaklarıyla onun çok rahat oynadığı vs.vs.
B- Küçük çocuğa anlatılmalı; büyük çocuğun oyuncağı olduğu, başka oyuncakla oynayabileceği vs.vs.
     C- Küçük çocuğun dikkatini başka yöne çevirmeye çalışmalı,
     D- Büyük çocuk tehdit edilir; eğer oyuncaklarını vermezse küçük çocukların gideceği,
     E- Başka öneri varsa yazılması...
  
Lütfen bu kısa testimizi cevaplar mısınız?
E şıkkını istediğiniz kadar doldurabilirsiniz...
Çünkü her yol denenipte, bana böyle anlarda gelen daral haricinde başka bir yol bulamadım....
Her elini attığı oyuncağın önünden apar topar toplanması karşısında onun üzülmesinden dolayı ben daha çok üzülürken ne yapmalı??
Diğer çocuğunda küçük olması hafifletici sebep olmasına karşın, benim kızıma " ver kuzucuğum oyuncağını,üzülüyor bak" dediğimde, hemen "al" diye veriyor olması, çok daha düşündürüyor beni.
E tabi ki o arbede anında benim ki de o kadar anlayışlı olmuyor haliyle.... 
Help!!!

22 yorum:

Deniz dedi ki...

Sen başkasının çocuğuna çok fazla müdahale edemeyeceğin için çok emin olmamakla beraber, Rüya'nın ilgisini başka yere çekmek diyeceğim galiba.
Ya da büyük çocuğun ilgisi başka bir oyuncağa çekilip, ona kıymet bindirilir, meydan seninkine kalır


....

Ve fekat zaman zaman cadılık yapması da gerekebilir hayata karşı. Yani gün gelir, şıkların hepsi doğru olabilir :)

ELİF dedi ki...

Ben hep benimkine müdahele ediyorum böyle zamanlarda ama o her ikisinin de ağlama nöbetleri olmuyor mu!! şaftım kayıyor valla:)))

Işıl dedi ki...

BEN AYNI DURUMU 6 VE 2 AYSINDA BULUNAN CADILARIMLA HER AN YASADIGIM ICIN COZUMU CABUK BULDUM.
BIRAK NE HALLERI VARSA GÖRSUNLER

ELİF dedi ki...

Ay Işılcığım güldürdün beni:))Ya aslında çoğu zaman karışmak istemesem de olmuyor bazen işte, bizimki dayak yiyor arada, sırf bu yüzden bırakamıyorum, çıldıricim:))

Mlke_Btkn dedi ki...

Benimki hep elinden alınan değilde alan taraf oluyor :( hem kendi oyuncaklarını hemde başkalarının ama anlatınca da veriyor kısa sürelide olsa :)

Bazen gerekecek bunlar diye düşünüyorum o kadar da çocuklarımızı savunmasız bırakmamalıyız yani bende en çok her iki tarafa dkkat ediyorum ben anlatır pozisyonda olyorum :)
diğer anne hep sakin bir köşesinde duruyor oluyor ben müdahale ediyorum gendel :))

yanii demem o ki, şıkların hiçbiri yada bazen hepsi ;)

Adsız dedi ki...

o çocukla görüştürmessin olur biter..
abla tavsiyesidir:))

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Elifcim; artık bireysellikler ön planda, bu yaşlarda bencillikleri gelişiyor. Hiç değilse bu konudaki tepkileri konusunda biraz izin verilmeli diyorum. Haa, baktın saç saça giriştişer, al çocuğunu koşarak uzaklaş ordan :)) evde kendi oyuncaklarıyla oynasın.. Ya da bütün oyuncakları yanınızda taşıyın (en azından çok sevdiklerini) :))) öptümm

Hilal dedi ki...

cevapları ilgiyle takip edeceğim zira ihtiyacım var bu işin doğrusunu bulmaya. ben de muzdaribim

Hilal dedi ki...

cevapları ilgiyle takip edeceğim zira ihtiyacım var bu işin doğrusunu bulmaya. ben de muzdaribim

ELİF dedi ki...

Düşüne düşüne buldum nihayet; bi torba Rüya oyuncağı yanında götürülür, iş çözülür...

Sırf anlaşamadıkları için, çocuklarla biraraya gelmediğimiz ama kendisiyle gizli gizli buluştuğum arkadaşlarım var:))ama bu çocuk akraba, ablası bildin sen onu:))

Sibelbek dedi ki...

Herşey benim kızımın! bırak öteki ağlasın :P
Not: bu yorumumda ciddi olabileceğimi düşünenler çıkar mı acep? :D

ayşegül dedi ki...

iş çözülürmü dersin ?
hep diğer oyuncak daha cazip gelir nedense.
bütün şıklar denenebilir, yinede sorun çözülmediyse yapacak tek şey bırakıp kalkmak.sizin yaptığınız gibi çocuksuz görüşmek en iyisi bu durumda.aksi halde çocuk saatlerce üzülüp gözyaşı dökecek.

ELİF dedi ki...

Sibelim aman dikkat:))

Ayşegül, şimdi diğer çocukta Bizim oyuncaklarımıza bakmak isteyecek ya hani, o sırada kendisininkini vermeye razı olacak:)))

Güneş Akay dedi ki...

Bence daha sık görüştürerek zamanla paylaşımı öğretmelisinzi :) Kolaylıklar diliyorum tabi bu arada sabır :)

Adsız dedi ki...

en güzeli, karışma hiç... saç baş dağılsın bir anda.. kendi aralarında halletsinler, kozlarını paylaşsınlar :)

balböcükleri dedi ki...

eğer vermezse bence oda oynamamalı ben çocuğuma lütfen paylaş payşamıyacaksan kaldır derim karşıdakinede vermeyecekse kendide oynamasın

Unknown dedi ki...

Ben de böyle bir durumda sıra onda annecim oynasın sonra biz alacağız diyorum ve sırasını bekliyor bizimki, tabi karşı taraf çok dişli olmamalı :)

Sen Gelince dedi ki...

Bence paylaşmak istemeyen tarafın annesi müdahele etmeli. Tıpkı bizde olduğu gibi:)

ELİF dedi ki...

Güneşciğim, çok sık görüşmeye mecburlar zaten, 5 haneli bir sitede oturuyoruz, bahçe aynı bahçe, bir de akrabayız:))

Ay Esracığım benimki fena dayak yer, erkek çocuğu bir de büyük olan, elleri benimkiler kadar var:))

Ah Serpilceğizim, nasıl dicez ki onu:)) kendi kızım vermese derim de....

Bahar, eğer elinden çekilerek alınmazsa Rüya hemen verir karşı tarafa oyuncağı..

Özlemciğim, valla kadın da elinden geleni yapıyor ama napsın bi yere kadar, Rüya benim kucağımda geziyor diye eşek kadar çocuk annesine taşıttırıyor kendini:))

elif ada dedi ki...

Bilimsel acıdan bakarsak uc yasina kadar ve hatta sonrasında da uzunca bir sure paylasmak istemeyecekler, onları paylasmaya zorlamayın. Bence Ruya'ya oyuncaklarını paylasmasını soyleme. Eger oyuncak krizi cikarsa alarma gec olası bir yaralanmaya karsi, ama mümkün oldugunca mudahale etme. Bir de ben, bak bu senin o da onun diyorum. Bize ait olmayan seyleri istemiyoruz diyorum. Ya da takas yapmalarını sagliyorum. Ama yine de kriz cikiyor, cikiyor. Yani bunlar da ancak bir yere kadar cozum oluyor. Keske bir formul bulabilsek

ELİF dedi ki...

Umurcuğum, Rüyanın paylaşmayla ilgili bir sorunu yok şimdilik, paylaşmayan akrabamızın 4 yaşındaki oğlu, 4 yaş az bir yaş değil bence, ben de senin gibi her seferinde "o bizim oyuncağımız değil" desemde krizlerden kurtulamıyoruz maalesef...

uğurlu gelecek dedi ki...

sen çuvalla rüyanın oyuncağını götür yinede o çocuğunkileri ister bu işler böyleymiş.. cevapları takip ediyorum ihtiyacım olacak :))