27 Mayıs 2010 Perşembe

Fasulyem....

Hani çocukken çoğumuz yapmışızdır, okulda...İki ıslak pamuk arasına koyduğumuz fasulyeyi çimlendirmek...
Nasıl bir heyecanla bekleyiştir o; ilk çimlenmeden sonra ilk yeşerme...Heyecanla beklersin, hergün pamuğu sularsın, onu uygun sıcaklıkta tutmaya gayret gösterirsin....İlk yeşermeden sonra ona iyi bakarsan, uzun süre koruyup büyütürsen onun da kendi fasulyeleri olur...Bakmazsan yok olur...
Çocukta öyle biraz bence, ilk duyduğun anda başlar heyecanı, onu içindeki pamuklarda özenle saklarsın, içinden çıkıp fizilizlenene kadar ona en güzel besinleri gönderirsin, iyi olsun diye...İlk filizlendiğindeki yani doğduğundaki heyecanın yerine başka birşey koyamazsın artık....Senin fasulyen:)) Artık ona iyi bakmak, büyütmek zorundasındır....Sabırla, sevgiyle, şefkatle, özveriyle....Pamuktaki fasulyeden farkı burda ortaya çıkar işte; ona onun da yeni fasulyeleri olana kadar, ömrünün sonuna kadar aynı şekilde bakmak zorundasın...
Eğer pamuktaki fasulyeni iyi seçmişsen, cinsi iyiyse onun da fasulyeleri iyi olur...

Ben sana içimdeki en güzel genlerimi göndermek istiyorum bebeğim....İçimdeki en güzel yanlarımı....Sevgimin en safını, yüreğimin en iyi tarafını, hayattaki başarılarımın en büyüğünü, en sağlıklı bünyemi....En iyileri senin olsun umarım...Seni büyütürken hiç kötüsünü almadım içime duyguların....Sana iyilik geçsin diye...Benden çok daha mutlu ol diye....Minik fasulyem sen de seç al içimden en güzel tarafımı...Sen de sal nesilden nesile....

16 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

çok hoş bir benzetme olmuş.. :=)

Fotoğrafları yakında göndereceğim :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Yüreğine sağlık Elif !
Ne de güzel ifade etmişsin nede güzel kelimeleri bir araya getirmişsin..
Söylemlerinde ne kadar da haklısın..
Ne verir isek onu alacağız .

Tüm iylikler hep sizlerle olsun yaşamın güzellikleri ile birlikte..

Sevgiler..

Sibelbek dedi ki...

bravo vallahi, ancak bu kadar güzel dile getirilebilirdi :) yalnız istiyorum ki "gene bağırsın!" :D

füsfüs dedi ki...

elifcim harikasın sen, her tarafını alabilir rüya:)

Burcu dedi ki...

Elif!!! 2!?!? Hayırdır inşallah...

derya dedi ki...

ama bana bu yapılırmı ağlarımmmm:))) zaten senin rüya ya olan hitabın, ona yazdıkların, hissettiklerin ve onları anlatışın, temennilerin, dileklerin o kadar temiz ve okadar güzelki biçok yazında burnum sızlıyo benim... insan hiç mi mutsuz olmaz sorumluluktan, bunalıma girmez, özgürlüğüm gitti diye hayıflanmaz... hayıflanmıyomuş işte bunu gördüğüm çok nadir annelerdensin... inşallah bende seninle rüya nın dialog u gibi bir dialog kurabilirim;)

Deniz dedi ki...

anne fasülye döktürmüşsün yine:)

Burcu.. dedi ki...

Süper bir yazı, süper bir benzetme.
Elelrine sağlık Elifcim..

ELİF dedi ki...

Güneşciğim, bekliyoruz, ben de sana kırmızı bir mutfak fotosu gönderirim:))

Sevil, teşekkür ederim..iyi verelim iyi olsunlar:)

Sibelim, nasıl şımardı akşam bi görsen:))

Füsuncuğum, çok naziksin canım benim:)

Yok be Burcucum, 1.zor oldu, menopoza girmek üzereyim maalesef:((

Deryacığım, çok zor buldum ben onu, bir kere olsun hayıflanmadım, bin kere olsun şükür ettim, doğduğundan beri nefesini kokluyorum onun, içime çekiyorum burnumda hep o koku kalsın diye.Ben o doğmadan önce depresyondaydım o benim ilacım oldu, insan oldum ben, kendime geldim....çok konuştum...İnşallah canım, ben kuracağına eminim...

Denizciğim eksik olmuş, kart fasülye:))

Burcucuğum, teşekkür ederim...

elif ada dedi ki...

Elif, önünde saygıyla eğiliyor kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Çok şanslı prenses çok senin gibi bir annesi var

Mlke_Btkn dedi ki...

Sizi gidi kuru'y la taze fasulye'ler siziiii :D

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

muhteşem anne fasulyesi :)) öperim onu en fasulye yerlerinden ben.... sevgimle

Sen Gelince dedi ki...

Genlerini bilemem ama sevgini ve şevkatini fazlasıyla gönderdiğinden emin ol:)

Adsız dedi ki...

Ya bu güzel bir yazı olmuş..Yüreğine sağlık..Yavrucuğunda senin gibi iyi yürekli olsun inşallah..

Yelish dedi ki...

benzetmene bayıldım
operim butun fasulyeleri ;)

YENİ BİR HİKAYE BAŞLANGICI dedi ki...

canım ya ne güzel yazmışsın ,döktürmüşsün vallaha yürağine sağlık güzel ve tatlı fasülyenin kocaman yürekli annesi :)sizi çook seviyoruzz