16 Haziran 2009 Salı

ilkokulum...çok üzgünüm...

Taş Mektep’in ölümünü izledik
Önceki akşam çıkan yangında küle dönen, birçok ünlü ismin sıralarında oturduğu tarihi Bakırköy İlköğretim Okulu’nun yanış sebebi henüz belli değil. İhmalkarlıktan yakınan mezunlar ve mahalle sakinleri "Bir süredir okulun ölümünü izliyorduk" dedi.CAHİT Sıtkı Tarancı, Münir Özkul, Adile Naşit, Şener Şen, Neriman Köksal ve Cem Karaca’nın mezunları arasında bulunduğu, "Taş Mektep" olarak bilinen Bakırköy İlköğretim Okulu’ndan cuma akşamı dumanlar yükseldi. 1865 yılında yapılan binanın içinin ahşap olması nedeniyle itfaiyenin müdahalesine rağmen yangın kısa sürede alt katlara sıçradı. Tinercilerin çıkardığı ileri sürülen yangında bina kül oldu. Kartaltepe Mahallesi’ndeki okul depremde hasar görmüş ve 2003’te boşaltılmıştı.İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer "Şimdi tam yangın projesi oldu. Okul kullanılamayacak derecede yandı" diye konuştu.’Belki de bilerek yakıldı’Taş Mektep’te 20 yıl görev yapan emekli öğretmen Nebahat Önan, "Bu okul benim gençliğimi izledi. Ben de onun ölümünü izliyorum" dedi. Taş Mektep’in mezunlarından Sibel Kulu da şöyle dedi: "Okulla kimse ilgilenmedi. Belki de bilerek yakıldı." Yeni Mahalle Muhtarı Nihat Şahin, "Restorasyon yapılacağı söylendi. Ama bir yıldır çivi bile çakılmadı. Mahallemizde başka okul yok" dedi.

3 yorum:

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

çok üzüldüm valla tatlım :( o okul hepimizin bir dönemini gördü... büyük kayıpğ, büyük ihmal gerçekten.. değerlerimize sahip çıkmayı ne zaman öğreneceğiz merak ediyorum doğrusu...

Sibelbek dedi ki...

otopark yapılırsa şaşırmamak lazım! ne güzelim okulların yanıp, otoparka dönüşmesini gördük bu ülkede!

sinem dedi ki...

Belki tinerci belki yer acma derdi.yaslilara sefkat gösterilmiyor bu ülkede hicbir zaman.