6 Ekim 2009 Salı

Nasıl mesuduz...


Dün bahçe domateslerimizin içine en acılısından bahçe biberlerimizi doğrayıp bir güzel kaynatıp yaptık kışlık soslarımızı, fotoğraflarını çektim bu sefer ama makinemi evde unutmuşum...
*
Aradığım şeyi buldum; dün akşam Rüyayı uyutmaya çalışırken birden aklıma geliverdi, omzumdan bir yükü kaldırdım böylece...
*
Rüyayı uyutmak demişken; Biz onun odasında uyu(tu)yoruz,onun yastığı büyük benimkisi küçük,yanyana...Onu yatağına koyup,ışığı kapatmak için arkamı döndüğümde hooop atıyor kendini benim yastığımın tarafına,nasıl heyecanlı,ne yaptığını bildiğimden ışığı kapatmadan dönüyorum yanına her yerini sıkmak için; benim yastığıma yatılmış,gözler kapatılmış,uyuyor numarası,suratta sırıtma ifadesi....."Ya kalksana benim yastığımdan"diye sıkıyorum orasını burasını; oda kahkahalarıyla doluyor....Uyku da böylece dağılmış oluyor.Bu yaklaşık 1 haftadır her akşam böyle, öyle hoşuma gidiyor ki anlatamam...Onun da...
*
Pazar günü bağevindeyken eltimin 3 yaşındaki kızı elini omzuma koydu; uzaktan bizi gördü, "anam geliyor eyvah" dedim bakışlarını görünce, hızla yaklaştı ve o eli nasıl hışımla ittirdi....paylaşılamıyorum demek ki öğrenmiş oldum...
*
Dün ilk defa klozete oturmak istedi; çıkardım bezini otutturdum,hadi yap kızım çişini dedim; çiii çii çi dedi, yapmadı...2 kere oldu dün bu olay...Öncesinde hiç konusu bile geçmemişti öğretmek adına, benim fikrim hep 2 yaşında başlamaktı bu eğitime, şimdi öğrenmek için araştırma yapacağım çiş eğitimi konusunda...

9 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Ben begümü, sabah akşam kolzete oturtuyordum, ama akşamları pek mümkün olmuyor, sabahlarıda tuvalet kağıdı istiyor, sonra atıp tekrar istiyor, oyun yapmasını istemiyorum... Bahçe domatesleri ne güzel ya özeniyorum bahçeli evlere.

Ömer Tuna dedi ki...

çiş için erken diye düşünme Elif hazırsa kendisi belli edecektir. Hadi hayırlısı bakalım

inceterazi dedi ki...

merhabalr canim. ben buyuk kizima 2 yas 3 aylikken ogrettim bir haftada ogreniyorlar hemecik. simdi kucuk kizim 19 aylik ayni hareketi oda yapiyor bezi cikartip cis diyor ama lazimliga oturtuyorum ablasindan kaldi, yapmiyor gul.uyor dakikalarca oturuyor ama yapmiyor. ben ablasindan ozeniyor deniyor diye dusunuyorum, iki yas 3-4 aylikken o idrar tutma kaslari tam gelisiyormus o sebeple erkenden zorlamak pek iyi degil cocugu, ogrenmesi gec olabilir. ama nasil ogretiliyor diye sorarsan ben betule soyle ogrettim.
ilk uc gun her yarim saatte bir tuvalete gittik. tuvalete bebekler koydum, dedim ki -aaa bak bebisin tuvaleti gelmis seninde geldi mi- oda sevinerek gidiyordu bebklerle konusuyordu, egleniyordu. sonra tamamen altini actim gece de dahil, ilk gun bir kac kez kacirdi, hatta kacirdigi icin agladi, ama bir hafa takip ettim her yarim saatte mutlaka tuvalete gittik. bir hafta icinde kendisi gelmeye basladi anna cisim geldi diyerek....

BEROŞUN ANNESİ dedi ki...

YAKINDA BEZDEN ÇIKARSINIZ İNŞ
TABİ BİZDE İNŞ:)))

füsfüs dedi ki...

aradığın şeyi bulmana sevindim anlamadık ama olsun vardır bir hikmeti
bu arada şu an netten lazımlık siparişi vermekteyim bir yandan, defne de çömelip çiş çiş diyor arada, evde bulunsun gözü alışsın diye almaya karar verdik

sinem dedi ki...

Bizdede aynı olay sabah uyanınca yaşanıyor .Onların oyuna dahil olması ne kadar hoş değil mi hele o gülen muzur suratlar ,insana hala güzel şeyler var dedirtiyor:)Çiş için zamanı gelmiş herhalde diyoruz , Elma Reçelini tarif defterine Figen Hn yapmış ve deneyip beğenenler olduğu için tarifini veriyorum ben denemedim

Malzemeler
1 kg. Elma
750 gr. Şeker
2 limon suyu
Çubuk Tarçın
1 paket vanilya
1 avuç karanfil

Yapılışı
1. Elmaları soyup küçük kare şeklinde kestim
2. Limon suyu bulunan bir kaba aldım ( kararmasınlar Diye )
3. Göz kararı su ile şekeri kaynattım ve şeker eriyince içine elmaları attım
4. Karanfilleri ve çubuk tarçını da ilave ettim elmaları pişirdim, Vanilya koydum
5. Kıvamına gelince 1 limon suyunu sıkıp döktüm ve sonra ocağı kapattım
6. Ilınınca kavanozlara koydum

Çınar dedi ki...

Allah muhabbetinizi artırsın. Doya doya mutlulukla yaşa kızının sıcaklığını.

Sevgiler sana ve minişe...

ELİF dedi ki...

Güneşciğim zaten işleri güçleri en ciddi şeyleri bile oyuncak haline getirmek:)) Gel toplayalım birlikte domatesleri...

Ömer tunanın annesi, ben hiç hazır değilmişim onu anladım:))lazımlık alayım bari bugün:))

minişlerin annesi çok sağol nasıl öğrettiğini anlattığın için,işime yarayacak sanırım...

beroşun annesi bakalım,hiç acelem yok..

Füsuncuğum aldığın lazımlıktan memnun olursan banada öner olur mu..

sinemciğim hemen yazıyorum ve eve gidince yazıcam,çok sağol canım benim.

Çınar sağol, sonbahar hüznün ne durumda??

Aslı ERATAÇ dedi ki...

Cok seker masallah, allah nazarlardan saklasin:)