20 Nisan 2010 Salı

RÜYA BUGÜN 22 AYLIK VE DÜN EMZİĞİ BIRAKTI...

Bu foto elimizdeki son emzikli fotomuzdur:)))

2 yaşını doldursun öyle bıraktıracağım dedim hep...
Üstüne gitmedim, baskı hiç yapmadım, baskı yapmaması konusunda Emine' yi sıkı sıkı tembihledim...
Ama yaşı büyüdükçe ağzına yakıştıramayanlar " aa büyüdün artık, bırak o memeyi" dediler...Ben hiç istemedim üzerinde baskı hissetmesini, sonuçta ona güven veren, ağladığında teselli eden, uyumasına yardım eden, en önemli eşyası onun o...

Etraftan daha fazla baskı gelmesini engellemek adına, ben yapmalıyım bunu dedim, kimse onun üzerine gitmesin istedim...

Eline alıyordu, yere düştüğünde benden atik davranarak ağzına sokuyordu, ben zaten çok mikroplu görüyordum bu emzik işini.

Emine' yle dün konuşuyoruz, "senden çekinmesem bıraktırıcam memeyi" dedi.
"Çekinme o zaman, bıraktır hadi" dedim.

Ucunu kesecektim biraz biraz, sevgili Burcu' nun taktiği hoşuma gitmişti ve yazmıştım aklımın bir kenarına...Ama Emine bir tanıdığından fikir almış, şöyle ki; çok acı olmayan pul biberi azıcık suya koyuyorsun ve istediğinde ucunu silip veriyorsun..

Aradı telefonla, biberli su sürdüm, dedi.
"Anaaa kız, yakma kızımın ağzını, kesecektik ya, dedim.
"Geçmiş olsun" dedi. Yakmıyormuş zaten, sadece tadı kötü...

Zaten bir daha da istememiş, öğlen uykusuna da zorlanmadan dalmış.

Ben eve gidince ne olacak bakalım, diye düşünerek vardım..

Tabi ki istedi benden...

- Memem? nerde yeşil memem anne?
- Getireyim mi kızım?
- Yok, pişşş..(Surat buruşmuş bir şekilde)

Ondan sonra bizim konuşma serüvenimiz başladı:))

Ayy Rüyaa, ben küçüktüm, senin kadardım, annemden mememi istedim, al kızım işte memen dedi, bi aldım ağzıma, amaan ne kötü, ne pis bir tadı var bunun anneciğim, ben bir daha emmek istemiyorum dedim anneme ve birlikte gittik çöpe attık , o gün bugündür ben hiç meme emmiyorum dedim:)))
Ama sen istersen getireyim memeni dedim,

- Ememem, dedi:)))

Bu konuşma sanırım gece yatana kadar 50 defa anlatıldı tarafımdan, aynı şeyleri yaşamış olmamız çok hoşuna gitti onun, hep gülerek dinledi beni...

Aklına geldikçe, anneanne? dedi, ben anlattım o dinledi...

Gece uyurken de hiç zorlanmadık,
bu kadar kolay olacağını hiç ummamıştım, şükürler olsun.....

Tarihe not: Rüya 22 aylık olduğu gün emziği bıraktı....

18 yorum:

Annekaz dedi ki...

e kocaman kız olmuş :)) hayırlı olsun..:)

Mlke_Btkn dedi ki...

Darısı başımıza ama çok zor bence ki batıkan sadece uyurken emer, yani bulsa emicekte saklıyorum garibimden :)))

mummy dedi ki...

Ne kadar büyümüş bu kız:))Hadi gözünüz aydın diyelim emzik işine de..
Sevgiler..

mummy dedi ki...

Ne kadar büyümüş bu kız:))Hadi gözünüz aydın diyelim emzik işine de..
Sevgiler..

Burcu dedi ki...

geçmiş olsun bu işten de kurtuldunuz işte.. Yalnız tavsiyem bu aralar (en azından 2-3 hafta) emzik kullanan bir bebek görmesin, naçizane!!) Biz bırakalı 2 ay oldu neredeyse ama geçenlerde emzik emen bir bebek görünce tekrar hatırladı ve ikna etmem zor oldu..

Burcu.. dedi ki...

geçmiş olsun. büyüdüğünün bir belirtisi daha işte :)

Sen Gelince dedi ki...

Hadi geçmiş olsun Elif'cim:) Umarım tuvalet de bu kadar kolay olur:)

Sibelbek dedi ki...

Gözünüz aydın Elifim... akıllı kızım benim, bak ne güzel laf anlamış, yesinler onu :)

Deniz dedi ki...

Ay Elifcim darısı başımıza. Bizimki çok düşkün ama ya

YENİ BİR HİKAYE BAŞLANGICI dedi ki...

aferin benim güzel kızıma ne güzel bak kendi istedi oldu umarım en kısa sürede bizde başarırız canım

Ömer Tuna dedi ki...

Hadi hayırlısı ben emmeyi sen emziği

ayşegül dedi ki...

yeni ayınız kutlu olsun,nice aylara...

emzik konusunuda kolay bitirmişsiniz,darısı başımıza.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Maşallah.. Darısı tuvalet eğitimine olsun annesi. Rüya'yı öperim kocaman gözlerinden.

Yelish dedi ki...

Darisi basimiza ! Kesmeyi dusunuyorum bende.Simdi gel de soyleme,insanlara ne oluyorki hepsi aa kocaman oldun vs ,dusunmuyorlar mi 100 kisi bi yorum yapsa cocugun hali ne olur .grrrrrrr !
gelismeleri yaz,takip edelim,i adim arkadan geliyoruz :)))

Yasemin Aktuğ dedi ki...

darısı başımaaaaa. bende bıraktıracağım ama ah bi konuşsa diye bekliyorum. konuşup anlaşmadan çok zor.
siz bıcır bıcır konuşuyorsunuz bu da darısı başımıza:)

elif-kayra dedi ki...

hayırlısı olsun ,negüzel pek uğraştırmamış annesini

Unknown dedi ki...

Bizde bizde bu hafta bıraktık, vakit bulunca yazacağım, öyle kolay oldu ki çok mutluyum :)

ELİF dedi ki...

Arkadaşlar hepinize teker teker teşekkür ederim, 2 ay sonra bez maceramıza da bekleriz:))