16 Aralık 2009 Çarşamba

Sen nasıl bir nennesin?

Rüyacığım artık bana anne diyor, ama anlamı "anne", telafuzu "nenne".. Anne anlamında, ciddi ciddi sesleniyor nenne diye, içimdeki mutluluğun tarifi olmuyor o an, anneden daha sıcak, daha miniş, daha öpülesi geliyor bana.
Nenne diye her seslenişinde, "efendim yavrrrrrum" diye cevap veriyorum.
Çok hoşuma gidiyor, öyle böyle değil ama..
Ammaaa anne de kızım dediğimde, suratına o muzip ifadeyi yerleştirip, sonunda mıncıklanacağını bile bile "baba" demesi yok mu, öldürüyor beni.
Dünyanın en güzel ses tonu benim kızıma ait...
Sizin için de, sizin evladınızın ses tonu en güzeli di mi?

Gazetelerin 3.sayfa haberlerinde okumaya veya televizyonlarda haberlerin ortalarında duymaya alışık olduğum türden bir hikaye dinledim dün, hala etkisindeyim, dünden beri daha hoşgörülü bir anneyim;

İşyerindeyim odama bizim kantar görevlisi Serdar geldi, açık kapımı tıklattı, gel Serdar dedim,
İp gibi oğlan, utangaç, kibar, bilmese 2 çocuk babası olduğuna inanamaz insan.
Sivaslı aslen, gurbetçi. Sezonluk asfalt işçisi olarak gelmişti yıllar önce, Sivasta iş bulamam diye gitmedi memleketine, bizde onu kantarcı yaptık.

- Elif Hn., Barış Bey' den(kaynım) avansı daha çok istedim, bu kadar verdiniz,
- Bana o kadar söyledi Serdar,
- Ben biraz daha avans alabilir miyim?
- Ne yapacaksın Serdar bu kadar parayı?
- Eşimle ayrıldık Elif Hanım, evdeki tüm birikimi de almış gitmiş..
- Aa neden be Serdar?
- Oğlanın vücudunda sigara yanığı, ısırık falan gördüm, ayrıldım..........

Ben şok. Ne diyeceğimi bilemedim desem inanamazsınız beni görseniz, çünkü sorularım öyle bir ardı arkasına geldi ki...Ama inanın ne diyeceğimi bilemedim.
Biri 2, diğeri 3,5 yaşında iki çocukları var, 3,5 yaşında olan erkek, diğeri kız...
Bayramda Sivasa gitmişler, karısı evde yokken, babaanne çocuğu yıkamak için soyduğunda görmüşler, inkar etmiş karısı..Ayrılmış...Oğlanı babaannesinde bırakmış Sivasta, kızına bakıcı tutmuş burda, meğer bakıcıya para vermek için istermiş avansı...
Çıkardım verdim istediği parayı.
- Psikolojik bozukluğu var o zaman Serdar? dedim.
- Yoktu bişi, 4-5 aydır tuhaftı ama dedi.
- E çocuk sana bişi demedi mi hiç?
- Konuşamıyor ki Elif Hn. dedi.
3,5 yaşında, konuşamıyor. İçimdeki acının tarifi imkansız..
Hep üsteleri giyinik olduğundan görmemiş hiç, nerden bilsin.....
Çocuklarını görmek bile istememiş bayramda, zorla göstermiş Serdar.

Kaç kere dilimin ucuna geldi gitti bilmem, " getir bana, ben bakarım onlara " demek..o 3,5 yaşındaki oğlanı göğsümde yatırmak istedim saatlerce...Diyemedim...Kendiminkinin bakıcısıyla bu kadar uğraşırken...
Tembih ettim; benim yapabileceğim birşey olursa bana geleceksin çekinmeden Serdar, dedim.

Ben de sinirli, zaman zaman bağırıp çağıran, tehditli konuşmalar yapan, öfkelenen bir anney(d)im. Ama dünden beri değilim...

Ben bu kadar bağırmayla bile vicdanımla büyük savaşlar verirken, sen geceleri nasıl uyuyorsun kadın!?!!! Kusura bakma anne diyemeyeceğim sana....

23 yorum:

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Tanrı biliyor ya içimdekileri, hiç de saklamayacağım... Bu tür insanları istemiyorum hayatta, aynı oksijeni solumayalım onlarla, aynı göğe bakmayalım. Delirecek gibi oluyorum düşündüğümde, TV de göredüğüm şeylere bile dayanamazken çocuklara bunların yapıldığını hayal etmek bile yetiyor yüreğimin sıkışmasına! ben de ona demeyeceğim, ben galiba ona insan da demeyeceğim......!

Mlke_Btkn dedi ki...

Allah tepesinde baksın defolsun gitsin nereye giderse, sabah sabah ya ben gazeteler dahi okuyamam tv'de bakamam ama sen yazınca okudum...
Dayananamam evladıma geçen de bir yüksek sesle konuştum e sonra ne kadar ürkmüştür diye düşündüm kendime öyle kızdım ki! Bu nasıl bir insanlıktır böyle yaa,,
Bir söz okumuştum hatırlamıyorum neredeydi '' çocuklarınıza bağırırken yada kızarken onların ellerine bakın ne kadar küçükler'' :(

ne diyeyim bilemem ki,,
Bu arada blogumla ilgili sorunn armış ee bana da desene be kuzum...

NALAN dedi ki...

anne sıfatını bile yakıştıramadığım bu insanları anlamıyorum.hamilellik,doğum,çoçuk bakma kolay olmayan her insanın da başarabileceği şeyler değil; ne yazık kı işte sadece doğurmayla anne olunmuyor.Kanından canından ,içinde kendi büyüttüğü dünyaya getirdiği cana bunu nasıl bir varlık yapabilir insanın aklı mantığı almıyor..

ELİF dedi ki...

Burcum, ben de demeyeceğim ben de...

Melikeciğim, o sözü ben yazmıştım; 02 ekim 2009 tarihli "Haz" adlı yazımda.blogla ilgili sorun sadece seninkini açtığımda olmuyor ki, çoğu bloğu açtığımda defalarca açmaya başlıyor, kafayı yicem.

Nalancığım, belki de kadın feci bir depresyona mı girdi naptı, bilemiyorum ki anacım, ama yazık çok yazık.

Mlke_Btkn dedi ki...

Sen mi yazmıştın :):):)
Vallahi benim haberim yok hiç aklımda kalmamış sadece o kısmına takılmışım :)

Ben sadece bende sorun oluyor sanıyorum da yüzden yardıma soru yazdım defalerca bakalım cevap gelmedi :(

Güneş Akay dedi ki...

Tüylerim diken diken oldu!!! Gözlerim Doldu, Nasıl ama nasıl olabilir ki?

Güneş Akay dedi ki...

Tüylerim diken diken oldu! Gözlerim doldu, nasıl ama nasıl olabilir ki?

füsfüs dedi ki...

serdarı da tebrik ediyorum gerçekten, ne yaparım nasıl bakarım 2 çocuğa demeden anında karar vermiş ve ayrılmış, 1 gün daha çocuklarını o kadına bırakmamış, bunu yapmayan nice baba var ortalıkta
o anneye de birşey diyemiyorum ben, aklı başında normal bir kadın zaten bunu yapmaz, yapamaz değil mi, birşey var, mutlaka birşey var, biz azıcık sert konuştuk diye günlerce vicdan muhasebesi yaparken bir annenin evladına bilerek isteyerek acı çektirebileceğini düşünmek istemiyorum ben

Güneş Akay dedi ki...

Bu arada Begüm bana hep nenne anemede nennene dedi..

Tarkanın Annesi dedi ki...

Gerçekten böyle insanları duydukça aklım hayalim almıyor. Sadece bi,r çocuk için hayatta herşeyini veren insanlar varken Allah böylelerine iki çocuk vermiş umurlarında değil. Cahillik çok zor ve kötü bişey gerçekten. Allah herkesi ıslah etsin inşallah.
Bu arada hep sorcam beton santrali galiba işletmeniz. Bi resimde görmüştüm çünkü. Az bucçuk bende aynı sektörde sayılırım ama bizimki inşaat beton satışı ve temel malzeme satışıda yapıldığı için kenarından köşesinden sizin işleri de biliyorum. Resmi görünce bu yüzden çok şaşırmıştım gerçi önemli bi ayrıntı değil ama söyliyim dedim içimde kalmasın

ELİF dedi ki...

Güneşciğim, ben de anlamıyorum. Nenne ne güzel ama di mi Güneşciğim ya...

Füsuncuğum, ben de aynı fikirdeyim, sarılasım geldi Serdara.Bişi var dediğin gibi çok ağır bir depresyon olsa gerek.

Sibelciğim, allah ıslah etsin ne doğru bir laf.Evet canım 3 tane beton santralimiz var, bir de asfalt plentimiz, yol inşaatı, bina inşaatı, ameleyim bildiğin:))Yakında taş ocağımızı da açıyoruz..öpüyorum canım sağol.

Sibelbek dedi ki...

Böyle şeyleri duydukça inanasım gelmiyor, nasıl bir ruh hali bunları yaptırır düşünemiyorum. İç dünyasında neler yaşadığını bilemiyoruz tabii ama ne olursa olsun, küçücük savunmasız bir varlığa bunu yapmak olanaksız geliyor... Anlayamıyorum aslına bakarsan anlamak dahi istemiyorum... Serdar gerçekten takdir edilesi bir karar vermiş... Tebrik ediyorum... Rüya'nın da nenne diyen dillerini yerim ayrıca...

Sen Gelince dedi ki...

Çocukken babamın baktığı bir dava vardı... Sevdiği adamla olabilmek için iki çocuğunu iple boğan bir kadın... O çocuk aklımla bile anlayamamıştım bunu... Büyüdüm, büyürken benzer şeyleri de duydum hep. Hala anlayamıyorum... Kanımı donduruyor... Umarım o çocuklar yaşadıkları bu travmatik şoku bir an evvel atlatır... Bu konuda da en çok Serdar'a iş düşüyor.

GÜLCAN dedi ki...

Tüylerim diken diken okudum.. Allah bildiği gibi yapsın bu insanları.. Bende ela'ya yüksek sesle bağırdığımda vicdan azabından duramıyorum kaç kere özür diliyorum.. Annelik başka bi duygu ya doğurmakla bitmiyor neyazıkki buda herkeste olmuyor

GÜLCAN dedi ki...

ayrıca o sorun bendede oldu bi sayfayı açtığımda bir sürü açlıyordu sonra bilgisayar kilitleniyordu. sonra bilgisayara virüs girdi.. Neyseki eşim temizledi virüsü..

evrim dedi ki...

elifcim serdar beyin olayı çok canımı sıktı..yardımcı olmak istedim..çocuğu konuşma terpistliği bölümüyle görüşüp buraya yani üniversiteye getirsek nasıl olur?bildiğim kadarıyla para da almıyorlar bu işten..sen bir düşün istersen babayla da görüş...inanılmaz güzel gelişmeler yaşanıyor konuşma problemi olan çocuklarda..ama çocuğun şiddet görmesinden dolayı konuşma problemi varsa o zaman bizi aşar diyebilirler..mail at istersen..evrimakyil@anadolu.edu.tr

nilo dedi ki...

İnanamıyorum ya, böyle insanlar anne olmamalı. Anne dediğin insan tüm annelik sıfatlarını taşımalı ki anne denebilsin. Sen nasıl olurda ufacık bir yavruya böyle davranırsın. Ben karmaya çok inanan bir insanım, ne ettiyse bulmadan bu dünyadan gidemez!!!

uğurlu gelecek dedi ki...

anne kelimesini hak etmiyor zaten. deme..

Ege Sönmez dedi ki...

yazıklarını okurken içime öyle bir acı yerleştiki o kadını görsem neler yapardım ona yavrularına kıyan bu kadın insan olabilirmi ki.

Canım en sonunda anne dedi demek bunu okurken yüzümde büyük bir gülümseme vardı çünkü sende anne demesini sabırsızlıkla bekliyordun bende ve bu kadar beklerken anne demelerini egede bana nenne diyor bu kadar tesadüf olur arka arkaya nennenenne diye söyleyip duruyor.

Adsız dedi ki...

kanım dondu içim bir tuhaf oldu ..yaşamasın böyle insanlar ya vallahi yaşamasın..

meltem dedi ki...

eliiiif ne diyosun canım ya içim acıdı böyle manyaklar çok maalesef biliyomusun o yavrucakların hepsine sarılma hepsini kurma şansım olsa keşke
aynen, dediğin gibi onu alıp göğsümde acıyan yerlerini iyileştirmek korkan yüreğini koramak isterdim çok üzülüyorum çok
allahım evlatlrımızı koru
tğm yavruları koru:(

ELİF dedi ki...

Sibelciğim, bir anneye bunu yaptıracak ruh halini tahmin bile edemiyorum ben.

Özlemciğim, beterin beteri var desene.

Gülcan, çocuğu olmayan-olamayan o kadar çok insan var ki, allah günah yazmasın ama kime vereceğini bilemiyor bazen...

Evrimciğim, bence çok iyi fikir, Serdara sorayım sana mail atarım, sağol canım.

Nilo, aynen bende inanıyorum hem de çok, burada çekecek cezasını.

Uğurlu gelecek, çocukları da hiç istemiyormuş kadını.

Birsenciğim, ne tatlı söylüyolar ama di mi ya, resmen burda beraber büyütüyoruz çocuklarımızı.

Seldacığım, bu vicdanla hala yaşıyorsa ölmez o kadın kolay kolay.

Meltemim amin canım amin, anneliği hakedene versin allahım.

sinem dedi ki...

Okuyunca öyle üzüldüm ki anlatamam.Çocuklar için hangisi daha büyük bir travma onu bilemedim.Kötü bir anne mi yoksa annesizlik mi.Adam avans kullanıyorsa durumu yok demektir. Ya bakıcıyla o yetimlere bakamazsa.Anneninse kesin psikolojik desteğe ihtiyacı var.Elif inan,bazen evladımın o üçüncü sayfa haberlerindeki olaylar ya başkası tarafından yaşattırılırsa diye düşünüyorum kalbim sıkışıyor. Bence dünya hep böyleydi de ,bizler anne olunca farkettik.