28 Ağustos 2009 Cuma

Biraz da övelim di mi ama:))

Bu fotolar geçen haftadan, koyma sırası anca geldi. Bu ince çubuklu oyuncağı kullanmada oldukça başarılı Rüyacık, incecik delikli daireleri oldukça başarılı bir şekilde sokuyor ama son kafa kısmına gelince orada çuvallıyor, o da benim yardımımla yerini buluyor.
Eğer yardım etmezsem de başparmağına geçirip, dolaşıyor evde.


Tamamlanınca kopan alkış fırtınası görülmeye değer; ben dünyanın en büyük işini yapmışçasına alkışlarken onun ağzı kulaklarına varıp o da katılıyor bu alkış curcunasına hemde ellerini kızartana dek:))



Biçok kişi Özgür kız diye seslenmeye başladı; alıp başını gidebiliyor bahçede...Bazen de evde.
Ama eğer evde ikimiz yalnızsak dibimden ayrılmıyor hatta tuvalete bile birlikte gidiyoruz...
Numara yapmalar, şaka yapmalar hat safhada; bana naz yapmak için ağznın kare yapıp ağlıyomuş gibi yapmasına bitiyorum.
Dün akşam gittiğimiz misafirlikte, elinde kocaman bir kamyonla, daracık iki koltuğun arasından geçmeye çalıştı,önce izledim,müdahale etmedim, hem kamyon sürüp hem bedenini geçiremeyince uzaktan anlattım; kızım kamyonu geçirdikten sonra ayağa kalk, sonra kendin yan dön geç...Dediklerimi yaptı...Şaşırdım, ananenin ağzı açık kaldı......

17 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Elifciğim aslında övmek yanlış, yani montessori eğitimde ödülde yok ceza da ama bende bazen ister istemez yapıyorum oluyor. Ya da aile yapabiliyor, bazı şeylerin önüne geçilmiyor, geçilemiyor.
Begüme 10 aylıkken sunduğumda yere atıp ses çıkarması hoşuna gidiyordu, ben yapıyordum bak böyle deyip, begüm devirip yine ses çıkarıyordu :) ama artık begümde yapabiliyor.

gözde dedi ki...

oy ben yerim senin o kıyafetlerini, o dudaklarını. Maşallah sana..

ELİF dedi ki...

Güneşciğim bilmiyordum yanlış olduğunu ama benim fikrimi sorarsan özgüven açısından övülmesi iyi birşey, başarı için tetikleyici bence.Konuştuğum pedagoglar ise 2 yaşından sonra hata yaparsa ceza verilmesi ve asla cayılmaması gerektğini söylüyorlar.

ELİF dedi ki...

Birde yanlış anlaşılmak istemem, bu alkış halimiz sürekli olan birşey değil,çoğunlukla aferin kızıma deyip geçiyoruz ama bir iki kere eğlenmek adına yapılmış bir gösteri sadece...Gülüyoruz birlikte:)))

sinem dedi ki...

Elifkocaman akıllı bir minik hanım olmuş da haberimiz yokmuş ...Aslında yanlış olsada bende cesaret vermesi açısından ve destekleme açısından herzaman alkışşş yaparım kızıma .Gerçi ben Montessori eğitimiyle büyütmüyrum ama şimdilik iyi gidiyoruz

Deniz dedi ki...

Bizimki de bunları geçiriyor ama asla büyüklük sırasına göre değil, ben de kasmıyorum, vakti gelince onu da öğrenir herhalde.

Şu Rüyacığın tatlığına bakar mısınız? Nasıl alkışlamaz, yemez insan onu??? Mıncır mıncır mıncıklanası bir afacan kendisi

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Selam blogunuza tesadüfen rastladım şu tathta halkaları görünce okumadan geçemedim. Bizde de aynı oyuncaktan var şu an iiçin sadece yere atıp aşağıdaki komşuyu delirtmekle ilgileniyoruz. aramızda 2 ay var.
bu tatlı meleği izlemeye aldım
sevgiler

ELİF dedi ki...

Sinemciğim, zaten ben yapmasamda alıştı kendisi alkış yapıyo:))

Gözdem sağol canım...

Denizciğim, bizimkide sırasını bilmiyor canım daha bir fırın ekmek yemesi lazım..Mıncırarak seviyorum kendisini:))

Yaseminciğim hoşgeldin, sevindim izlemene...

füsfüs dedi ki...

bu halkalardan ben de internetten almıştım ama bizimkiler halka değilmiş, eve gelince gördüm, her dairenin üstünde çıkıntı altında gedik var, üstüste birbirine geçirerek yığılıyor. Defne onu da becermişti ama sonra uzun süre oynamadı.
bu arada alkış ve aferini biz de yapıyoruz sık sık, hem eğleniyor hem doğru yaptığını farkediyor diye düşünüyorum ben

Ege Sönmez dedi ki...

merhaba maşallah çok tatlı rüya afferin ona ne güzelde diziyor halkaları.

zeynep dedi ki...

bizim videoda da vardı, ben de beril'de alkış tutuyoruz öyle:-)

aslında çok aferinci falan da değilim ama hani tek kleime edemediği, bir şey yapamadığı zamanı da biliyorsun ya, ne bileyim işte,

video yapsaydın ya, güzel olurdu.

ELİF dedi ki...

Füsuncuğum bunlar ikea'dan.çok güzeller 3 modeli var.Alkışlamak lazım:))

Ege sönmezin annesi, teşekkür ederiz,hoşgeldin.

Zeynepciğim aynı fikirdeyim seninle, video konusuna gelince benim makinamın videolarını yükleyemiyorum ben bloga onun için foto koymak zorundayım...

zeynep dedi ki...

halledilir bir şey o :-))

Sibel GÖZ dedi ki...

çok tatlıya ısırmalık canım benim..ödülün var eğer kabul edersen..sevgiyle...

ELİF dedi ki...

Sibelciğim bknz.2 konu önce:)))

R. Berin Tuncel dedi ki...

arada övmek arada yermek gerekiyor.tekdüze gitmiyor ki haya bu..
Elif'ciğim sana verilmiş ama bana yeni geldi benden de bir ödül var sana.dikkatine lütfen :)

ELİF dedi ki...

ensar bera ve annesi çok çok teşekkür ederim,görevimi yapmıştım:))