4 Kasım 2010 Perşembe

Öğrenilen birşey mi bu?

Sınıf arkadaşının burnunu ısırmış...
Burun bayağı bayağı kanamış, çizilmiş...
Öğretmeni bana anlatırken, ezildim, büzüldüm, üzüldüm, şaşırdım, kendime kızdım, neden diye sorguladım, en çok kendimi sorguladım...5 dakika içinde bir anneyi kötü hissettirebilecek her türlü duyguyu yaşadım...
Hele Sude' yi görünce gözyaşlarımı tutamadım..
Hiç ağlamamış Sudecik, ona daha da bir üzüldüm..
Bizimki çok ağlamış, sanki acıyan kendi burnu, tüm gün bebeğini vermiş Sudeye...

Nasıl oldu Sude' nin burnu anneciğim? diye sordum,
Sude beni affetti anne, dedi..

Ya ben, ben kendimi nasıl affedeceğim bakalım....
Ben agresif bir çocuk mu yetiştiriyorum?
...

14 yorum:

füsfüs dedi ki...

senin agresif bir çocuk yetiştirmn mümkün mü elifcim? lütfen kendini suçlama. büyük ihtimalle birinden biryerden falan gördü, çocuk işte olur böle şeyler.

Unknown dedi ki...

Hiç kendini suçlama, benim oğlumda beni çok kere ısırdı, tamamen heyecanından hatta çok mutlu olduğunda bile yaptı, ne kadar zor olduğunu çok iyi biliyorum, sadece geçici olduğunu bilmek insanı biraz rahatlatıyor. Sen kendini üzme.

Sibelbek dedi ki...

hiç suçlama kendini... o kadar nedensiz, sebepsiz ki bazen yaptıkları... üzme kendini, üzme...

Sen Gelince dedi ki...

Lütfen suçlama kendini, ne alakası var... Hepimiz gibi sen de bunun mümkün olmadığını farkedeceksin biraz sakinleşince. Aynen birinden görmüştür ya da dönemsel bir saldırganlıktır ya da belki de tamamen farklı bir amaçla sonucunu düşünmeden yapmıştırb Neden yaptığı üzerine hiç konuştun mu peki onunla?

senem dedi ki...

Offf, Neva da Yavrusu'yu ısırmıştı bize geldiklerinde... omzundan.. hem de harttt diye, kocaman bir iz çıkmıştı. Çok üzülmüştüm. Daha sonra da iki kere kuzenini ısırdı çok fena.. Zaman içinde geçti bu huyu. Biz genelde "ısırmaaaa, öp" gibi bir yaklaşım uyguladık. Bazen ne yapacağını bilemediği için de ısırıyor bu minikler. Haklısın, insan kendini suçluyor ama muhtemelen bu hareketler içgüdüsel aslında.

Rüya her zamanki gibi çoook güzel :) maşallah.

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Hiç ama hiç kendini suçlama. sen mi git yap dedin? Çocuk bu bazen hatta çoğu zaman hiç istemediğimiz hareketlerde bulunuyorlar. Önemli olan bunu alışkanlık haline getirmemelerini salamamız. Hepimizin çocuğu için geçerli bu.
Bak nasılda üzülmüş sonrasında. O kara gözler çok akıllı bi kere

sinem dedi ki...

Kesinlikle kendini suçlamamalısın bence de.OKulda diğerlerinden öğrenilmiş bir hareket olarak algılıyorum ben bunu...

Işıl dedi ki...

bu cocuklar bazen neyı nerden ogrenıyorlar anlamak mumkun olmuyor...

Mlke_Btkn dedi ki...

kimine göre öğrenilen birşey, bana göre mi?

kelin ilacı olsa kendi başına sürermiş :(

elif-kayra dedi ki...

çocukluk işte bazen çok seviniyoruz ya yaptıklarından ve söylediklerinden bu da aynı onun gibi birşey, eminim rüya da çok üzülmüştür. beni affetti demesinden belli zaten.

haticesural dedi ki...

Ama ama ilk fotografta ve her zaman çok tatlı annesi bu kız.

Elifcim, hiçbirimiz çocuğumuz her anlamda uyumlu olsun istiyoruz ama gel gör ki kalıba sokamıyoruz onları.
Rüya da anlık bir refleks yaşamış ve kendini korumak amaçlı bu hareketi yapmış olabilir.
Bunun için kendini suçlama, lütfen.

K.T dedi ki...

olur mu öyle bak oda ne kadar duygusal. Duygularını tam ifade edemediklerinden bence bu davranışlar. Sevgiyle ısırıyorlar, heycanlanınca ısırıyorlar. Onlar daha masum.

aysencifci dedi ki...

Elif'cim bak herkes neler demiş. Kendini ve Rüya'yı suçlama lütfen. Sonucunu düşünmeden yapıyorlar, sonra en çok onlar üzülüyor böyle. Kuzum benim nasıl da güzel ve masum! Ne agresifi annesi, bu huyu da geçecek, diğer tüm kötü huylar gibi. Öp onu benim için. Seni de öptüm. Üzülme emi?

bahriye-krm dedi ki...

kesinlikle seninle alakası yok,olamazda :)) ...dışarıda gördüklerini ve duyduklarını okadar güzel ezberliyorlarki...şaşırıp kalıyorum...geçenlerde kerem bana ne dese beğenirsin... ''çakarım sana 2 tane''' şaşırdım,üzüldüm...bizden böyle bir şey duyması imkansız ...sonra sormak aklıma geldi nerden duydun,kim öyle diyor diye...hemen cevabı verdi...