22 Ekim 2010 Cuma

İçimi dökme yazısıdır...

Anlayamıyorum....
Neden, nasıl bu kadar zor olduğunu, neden başaramadığımızı bir türlü anlayamıyorum....
Kızımla ilgili ilk defa bu kadar yanıldım ve ilk defa bu kadar hayal kırıklığına uğradım,
Biliyorum ilerde yaşayacağım hayal kırıklıklarımın yanında bu solda sıfır kalacak ama şimdi zor olan bu işte...
1 ay oldu nerdeyse, poposundan o bezi çıkaralı 1 ay oldu....
Ve çok samimi söylüyorum 1 arpa boyu bile yol katetmedik..
Olağanüstü şaşkınım...
Nerde hata yaptım, erken mi başladım, sert mi davrandım?
Aslında hepsinin cevabı "EVET"...
Oysa ki çok hazır zannetmiştim, nasıl da yanılmışım...
Sinirlerimi kontrol edemediğim, sabırsız davrandığımda oldu, ama bir o kadar da sakin yaklaştığım da oldu...
Okuyorum hergün okuyorum; bir kere çıkardınız mı yeniden bağlamayın o bezi diyor uzmanlar!!!
Baskı yaptıkça inadına yaparmış bu bücürler, son 1 haftadır gıkımı bile çıkarmadım, ısrarla kakasını yaptığı külotlarını, poposunu tek kelime bile etmeden çıkardım, temizledim....
Haaa şu gerçek var ki külodundaki o kakayı burnuna yapıştırmamak için zor tuttum kendimi, sinirimden dişlerim birbirine girdi, başıma ağrılar girdi, gözlerimden yaşlar dökülmesin diye zor tuttum kendimi....
Son bir haftadır nasıl mülayimim ona karşı anlatamam ama içimi bir de bana sorun...

Ben öğretmenine üzülüyorum, onun da başına iş açtım diye, o da "herşeyi o kadar iyi biliyor ki bunu nasıl söylemiyor anlamadım" diyor, Öğretmeni de bana üzülüyor...
Ama ben en çok çocuğuma üzülüyorum, onu neden bu yükün altına soktum diye...
3-4 gün daha müddetim var kafamda, olmuyorsa beze geri dönüş yapıcam....

Geçen hafta estim, gürledim, yalvardım, ödüller verdim, hediyeler aldım...YOK YOK YOK.....

Galiba ben bu işte tamamen gümledim....

Tepetaklakım, başka hiçbirşey düşünemez oldum :(((

**** Eklemeden geçmeyeyim; geceleri hiç kaçırmadı altına, geceleri hiç sorun yaşamıyoruz....

20 yorum:

sebotuna dedi ki...

Bizde de aynı durum yaşandı tam 1 ay dayanabildik ve mecburen bezi tekrar taktık çünkü doktor da 2,5 yaşından önce başlamayın demiştim ben erken başlamışsınız dedi, sonunda o kazandı:((

Burcu dedi ki...

Elifcim dur sakin ol biraz.. Rüya'dan çok sen yıpranmışsın baksana, ara ver o zaman 1-2 ay kadar, bir rahatla kendine gel. 4 yaşında değil ki Rüya, daha zamanınız var. Stres olma, no panic! Bu arada 29 ekimde Eskişehirde misin?

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

tuvalet eğitimi tamamen sabır işi sen kendını de cocugu da yorma.Okul olayı da işin içine girince, bazı cocuklar bılerek soylemeden yapıyorlar bunu da göz onunde bulundurdugunda şu anda kızının böyle davranması gergın olmana engel degıl tabı kı! bezi sadece gecelerı bagla.Her çişini altına kacırdıgında yenıden tuvalete oturt.yapmasa da.ben kızımda bunları denedım.Çok şükür 5 ay önce başladıgım wc eğitimim 10 gun sonunda bıttı ve 6 ay bıtecek maşallah hersey younda.Ama sabır ... Annelık sabır işi ya malum hersey gıbı buna da sabır :)

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Elifcim, bu kadar yıpratma kendini. Her çocuk illa 2-2,5 yaş arasında tuvalet eğitimini öğrenecek diye bir kural yok ki. Her çocuk kendini buna hazır hisstmeyebilir ki bu çook normal. Bence birbirinizi bu kadar yıpratmayın yaza doğru tekrar başlarsınız. Bakarsın kendiliğinden ister. Zaten havalar soğuyacak dahada zorlamayın derim nacizane.

Hilal dedi ki...

Elif bu konuda tecrübeli değilim, o nedenle ne yapman gerektiğini söyleyemeyeceğim ama umarım bir an önce ikiniz de rahatlarsınız diye size dua edebiliyorum sadece...

Işıl dedi ki...

ZOR Bİ SÜREÇ GERÇEKLETN BEN KOLAY ATLATMIŞTIM İKİSİNDEDE DARISI BAŞINA

ELİF dedi ki...

Rabbit, aynı şeyleri yaşamışız, sanırım bizde de o kazanacak:((

Burcucum evet ya yıprandık gerçekten, 29 ekimde ankara buluşmasına gitmezsem burdayım canım..

Mine, sabırlıyımdır ama bu sefer tükendi maalesef, tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.

Yaseminciğim çok haklısın, benim yanılgım onu hazır zannetmem oldu, geri dönüşte yapmadım salak gibi:(( Haklısın zorlamamam gerekiyor bence de...

Hilalciğim, çok tatlısın çok sağol...

Unknown dedi ki...

Biz de başlayamadık henüz, hiç bırakacak gibi durmuyor şimdilik, ben de cesaret edemiyorum :( Yuvadan acele etmeyin önce buraya bir alışsın dediler, bekliyorum.

Deniz dedi ki...

Elifcim, bizimki de her boku anlıyor, ama tuvalet konusunda oralı değil...

O yüzden teşebbüs etmedim çıkartmaya,herhalde şu an çıkartsam bezi, aynı şeyleri yaşarız çünkü hiç yanaşmıyor, lazımlık ve tuvalete...

Tatilde mayoyla dolaştırayım, altını boş bulursa alışır belki dedim, mayoya yaptı kakasını...

Ömer Tuna dedi ki...

:))) Biz 3 ay oldu hala çözemedik okadar üzülme bak beterin beteri var. Ben kafayı yemek üzereyim. Acele ediyoruz. Kendimizinde , çocuklarında hazır olduğu bir zaman seçmeliydik.

Birben dedi ki...

Elifcim hemen hemen aynı zamanlarda başladık seninle, biz de bir arpa boyu yol katedemedik ve ben bezi tekrar bağladım.Cidden çocuğu da kendini de fazla yormaya gerek yok.Bizim şirketin kreşi bez çıkmadan almıyor, oraya yetiştirmeye çalıştım olmadı.Ben de suç bende diye bakıyorum olaya.Henüz hazır değiller demek ki, 2,5 tan sonra tekrar deneriz üzülme, eninde sonunda öğrenecek.

Mlke_Btkn dedi ki...

canımmm çok sıkma kendini bi rahatla lütfen ya!!!! elbet öğrenecekler, nedir bu acelen.

kendine yazık,, biraz daha bağla derim ben bezi, tabii Rüya hanım kabul ederse ;)

Başak dedi ki...

Bu konuda herkesin deneyimi çok farklı tabii ama biz bir hafta-on gün yaşamıştık bu durumu.Sonrasında kendiliğinden çözmüştü.Ama o on gün bana on yıl gibi gelmiş,aynen senin hissettiklerini hissetmiş,hiç beceremeyeceğiz sanmıştım.Kendi yaşadıklarımdan yola çıkarak acaba erken mi başladınız diye düşündüm.Bence bu kadar üzülme,sonuçta hiç kimse sonsuza kadar altına yapmıyor.O da öğrenecek mutlaka.Belki zamanı gelmemiştir henüz.Bence tekrar bağla,Rüya da sen de bir rahatlayın.Zamanı gelince çok daha kolay olacak eminim.Ya da o da bir ders çıkarıp,eski bezsiz günlerim daha rahattı,annemi boşa üzmüşüm deyip çiş olayını çözecek:)

Pakize TÜRKARSLAN dedi ki...

Seni okurken nasıl canım yandı anlatamam
Ben bezi çıkaralı 4 ay oldu yazın hiç bir sorunumuz yoktu ama biraz havalar serinlemeye başlayınca gece de açık yatınca gece ıslatmaya başladı ben yeri geldi kızdım yeri geldi siz gibi mülayim davrandım ama bezi düşünmedim.Fakat çalıtığım için ece bazı akşamlar anneannesinde (mesela dün gece) kaldığında anneanne yüreği hemen hastalanır ıslatır üşür zaten nanemolla bi çocuk diye altını bağlamış.Ne kadar kızdım ne kadar üzüldüm sanki emeklerim bosa gidecekmiş gibi.Bu kısıda çıkarsın ben halledeceğim diyor.Bilemiyorum çok üzüldüm çok kötüyüm sizin yazınızda tuzu biberi oldu.:(((

xxx dedi ki...

elif kendini üzme. hatta işi daha yokuşa sürme bence.. öncelikle bu işte annenn veya bakan kişinin hazır olması gerekir. Moralin bozulmuş, boşver üç dört ay sonra tekrar denersin.. sanırım okul ile aynı döneme denk gelmes biraz onu zorlamış olabilir.. belki de bir tepkidir bu. rahatsız olduğu br şeylere dikkat çekmek tepki vermek için söylemiyordur. kendini de onu da yıpratma.üstüne gittikçe iş inada biner, daha kötü olabilir. hiçbirşeyin zamanı yoktur bana göre. olması gerektiğide kendiliğinden kolaycacık oluverir merak etme. sevgiler

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Tek soru; Rüya 'nın anneciği'ne; Efendim siz altı bezli kaç yetişkin gördünüz ? :) ( Hastalar dışında)
Özetle; zor biliyorum ama rahat olun, bezse bez takın, sonuçta er geç bırakacak, geriye kalan kaçırdığınız anlar olacak...Sevgilerimle,

Sen Gelince dedi ki...

Elif'cim kendini üzme lütfen... Belki de gerçekten hazır değildi... Bilemiyorum ben uzman değilim ama en doğru kararı bir anne olarak senin verebileceğinden eminim... Aynı şeyi biz de gece yaşadık... 10 günün sonunde baktım o da çok zorlanıyor. ben de kilot bezlerden giydirmeye başladım... Hala da öyle... Biraz daha zaman geçmesini bekliyorum...

sinem dedi ki...

Elifcim bence olayı inatlaşmaya dökme; ben ilk 2 gün inatlaşınca bizimki inadına yapmıştı.Birçok annenin derdi asıl geceleri yapması.Ne güzel Rüya bu olaydan sıyırmış kendini.Dinlenin biraz sonra yeniden denersiniz.Öpüyorum çokcana...

Adsız dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu tesadüfen gördüm ve kızınızı kendi kızıma benzettiğim için de okudum biraz, gerçekten çok özendim ama ben tembelliğimden yapamıyorum böyle birşey :)
Kızım Defne 1,5 yaşında, ve en son gittiğimiz doktor kontrolünde konumuz tuvalet eğitimiydi. Doktorumuz gerçekten herkesin çok memnun kaldığı ve randevu bulabilmek için hemen hemen 1- 1,5 ay öncesinden aradığımız bir kişi ve ben kendisinin bilgisine çok güveniyorum. Aynı zamanda iki çocuklu bir anne...Onun bana söylediği gündüz çişi için bir çocugun 3 yaşına kadar, gece çişi içinse 5 yaşına kadar zamanı vardır, kaka için de aynı. Hazır olan bir çocuk tuvalet eğitimini 1 haftada öğrenir, eğer hazır değilse bu aylarca sürer...hatta bu süreçte bazı çocuklar kaka yapmayı reddetme gibi ciddi problemler yaşarlar. Necisinde poposu yara olur çok acı çeker. Tuvalet eğitimi için 1,5-3 yaş arasında yapılması gereken tek şey özendirmedir. Yani beraber tuvalete gidin onu da özendirin, tuvaletten çıkan birisini alkışlayın...vs vs. asla zorlamayın, sen de buraya yapacaksın diye inat etmeyin. Doğru sinyal, çocuğun kakası geldiğinde söylemesi ve tuvalete gitmesidir. O zaman bezini açın tuvalete yapsın alkışlayın abartılı tezahürat edin..ama 1 hafta bezini bağlamaya devam edin. çünkü bunu 1 kereye mahsus yapmış da olabilir. Eğer 1 hafta boyunca her seferinde haber verip tuvalete yapmışsa da "benim kızım abla oldu artık" vs diye bezini çıkartabilirsiniz. Rüya henüz 3 olmadan biraz daha vakit var bence... biraz kendi haline bırakın ve özendirmeye devam edin, ikiniz de yıpranmayın bence daha fazla... sevgiler...

aysencifci dedi ki...

Elif'cim ben bekledim, yaşı şu bu demedim. Geç oldu diye millet bana kızdı ama ben dinlemedim. Gece bezini de nerdeyse gündüzden 1 sene sonra çıkardım. Ne kendini üz ne Rüya'yı. Bağla bezi, demek ki daha erken. Zamanı geldiğinde çok daha çabuk çözülecek sorun. Şimdi birde kreş gibi hayatında çok köklü bir değişiklik varken böyle büyük bir adımı araya sokma. Birde öğrendikten sonra oyuna dalıp altına damla damla kaçırma olayı var ki biz günde 19 külot değiştiğimizi biliyoruz. Halen bu problem sürse se külot sayısı 3-5'e düştü. Yani kasma kendini ve Rüya'yı, tak bezi, yaza tekrar denersin. Öptüm sizi.